Ni u zemljama Zapadnog Balkana, kao ni u znatnom dijelu ostatka svijeta, obrazovni sistemi nisu usklađeneni s potrebama tržišta rada i društva. Ovo se često navodi kao jedan od ključnih uzroka visokih stopa nezaposlenosti, posebno među mladima. Kao odgovor na ovaj izazov, program Škole za 21. vijek (21st Century Schools)objedinjuje tehnike kritičkog razmišljanja i rješavanja problema s kodiranjem.
Ivan i Igor Marković su braća blizanci iz jedne od banjalučkih osnovnih škola koje su tokom 2017/2018 učestvovale u našem pilot-projektu.Rad s mikro:bitom je Ivana i Igora potakao da riješe nešto što im je svakodnevno predstavljalo praktičan problem – naime, njihova majka nije znala parkirati automobil bez njihove pomoći. I tako su, koristeći mikro:bit, napravili pristupačan senzor za parkiranje koji njihovoj majci omogućava da parkira automobil bez ičije pomoći. Njima dvojici je taj projekat donio treću nagradu na državnom takmičenju u kodiranju, koje je nedavno održano u Sarajevu, glavnom gradu Bosne i Hercegovine.
Školski rad s micro:bitom motivisao je Ivana i Igora i da krenu na kurs, te su nedavno dobili diplomu programera u programskom jeziku Piton. Obojica se žele dalje obrazovati u tom smjeru i graditi karijeru u IT-sektoru. Ambicija im je da u međuvremenu realizuju još mnogo projekata koristeći mikro:bit, te tako riješe i druge probleme koji ih muče u svakodnevnom životu.
„Micro:bit je nevjerojatan uređaj. Jednostavan za korištenje i zanimljiv. Učenici uče kako se rješavaju problemi i kreiraju svoja rješenja, a njihovi uspješni projekti bivaju i nagrađeni! Učenicima to predstavlja ogromnu motivaciju”, kaže jedan nastavnik iz Ugljevika (BiH).
Tokom školske 2017/2018. godine pilot-projekat je proveden u 135 škola širom zemalja Zapadnog Balkana. Rezultati pokazuju da su nastavnici sad daleko svjesniji važnosti uvođenja tehnika kritičkog razmišljanja i rješavanja problema u nastavnu praksu, a učenici izjavljuju da su sad mnogo samouvjereniji u kodiranju. Svi prijavljuju značajan porast motivacije. Učenje im je bilo zabavno.
Na osnovu ovog uspjeha odlučili smo da, u saradnji s našim partnerima iz Ministarstava, ovaj program uvedemo u sljedeću fazu. Cilj je ostvarenje značajnih promjena koje će se odraziti na sve škole u zemljama Zapadnog Balkana.
Dvanaestog marta je pokrenut trogodišnji program vrijedan 10 miliona funti, koji ima za cilj da milionima učenika širom zemalja Zapadnog Balkana osigura sticanje vještina potrebnih za rješavanja problema, kritičko razmišljanje i kodiranje. Kroz program Škole za 21. vijek ulažemo u budućnost mladih i na održiv način rješavamo problem nedostatka adekvatno obučenog kadra.