Novo digitalno doba i ubrzan tehnološki napredak u svim sferama života pred naše je društvo postavilo novi izazov kako obrazovanje mladih ljudi prilagoditi i uskladiti s aktuelnim trendovima i pripremiti nove generacije za tržište rada koje, uz tradicionalna znanja, podrazumijeva i napredne informacijske vještine.
Digitalna pismenost
Djeca rođena u 21. stoljeću još se od najranije dobi sreću s automatiziranim okruženjem, tableti i pametni telefoni odavno su postali igračke mališanima, zbog čega je pred roditeljima, nastavnicima, ali i kreatorima novog obrazovno-odgojnog sistema odgovorna zadaća da pomognu djeci kako bi što lakše savladali digitalnu pismenost. To podrazumijeva
da se novim generacijama omogući da ovladaju vještinama i sposobnostima koje uključuju prilagodljivost, kritičko razmišljanje, provjere dostupnih informacija... Digitalna pismenost je danas presudna, ne samo za učešće u nastavi, nego i za napredak u profesionalnoj karijeri, ovladavanje drugim vještinama, ali i za svakodnevni život. Škole i visokoškolske ustanove trebale bi kroz kurikulume ponuditi učenje koje će omogućiti kritičko razmišljanje, usmjereno na rješavanje problema te pravo razumijevanje tehnologija i digitalnog svijeta.
Uvođenje programiranja odličan je način da ohrabrimo djecu i mlade ljude da se aktivno uključe u kreiranje softvera, a ne da budu samo njihovi korisnici. Kreiranje softvera, odnosno programiranje, je umijeće koje kombinira elemente dizajna, umjetnosti, nauke, matematike i inžinjeringa. Efikasnim kombiniranjem trenutnih znanja s inovativnom tehnologijom doprinosi razvoju kritičkog mišljenja, kako kod djece, tako i kod odraslih. Uvođenjem djece u svijet programiranja i inžinjeringa kroz osnovno obrazovanje u najranijoj dobi doprinijelo bi njihovom daljem razvoju ka praksama i karijeri u oblasti nauke, tehnologije, matematike... Tehnologija se neprestano mijenja, a sticanje vještina kritičkog razmišljanja i rješavanja problema kroz programiranje olakšat će mladim ljudima da brže uče i prilagođavaju se promjenama u svojim oblastima studiranja. U današnje vrijeme, više od 90 posto profesionalnih zanimanja zahtijeva digitalne kompetencije, uključujući i programiranje.