Da bi održali nezavisnost, mediji moraju biti finansijski održivi. Kroz program “Mediji za sve”, 55 medijskih kuća sa područja Zapadnog Balkana intenzivno je radilo sa stručnim mentorima iz Thomson fondacije na razvoju i implementaciji svojih jedinstvenih poslovnih ideja.

Kako se mediji približavaju kraju dvanaestomjesečnog programa koji uključuje opsežnu obuku prilagođenu potrebama, mentorstvo i izgradnju kapaciteta, posmatramo različite pristupe koji su doveli do povećanog broja poslovnih prilika i jače povezanosti sa publikom. Kreiranjem novih sadržaja i ponudom novih usluga, mediji postaju sve privlačniji oglašivačima:

  • Uz obuku u pravljenju dokumentarnih filmova i pričanju priča, jedna medijska kuća je kreirala niz emisija koje se bave njihovom regijom
  • U Bosni i Hercegovini je uspostavljena prva platforma za razmjenu fotografija 
  • Publika se povećala sa novim sadržajima i povećanim fokusom na društvene mreže gdje se mogu podijeliti priče
  •  Poboljšane marketinške i prodajne tehnike su povećale broj potencijalnih klijenata i čitalaca

British Council radi u partnerstvu sa Balkanskom istraživačkom mrežom (BIRN), Thomson fondacijom i INTRAC-om (Međunarodnim centrom za obuku i istraživanje nevladinih organizacija) na programu “Mediji za sve”, kojeg finansira Vlada Ujedinjenog Kraljevstva.

Više o aktivnostima naših dobitnika grantova “Mediji za sve” možete saznati u nastavku ili posjetite web stranicu “Journalift” kako biste saznali više o našem radu na nivou regiona.

Albanija

RTSH Gjirokastra: Povećana prepoznatljivost kroz dokumentarne serije

RTSH Đirokastra je lokalni emiter na jugu Albanije. U sklopu projekta “Mediji za sve”, proizvode dokumentarne filmove o društvenom, ekonomskom i kulturnom razvoju regiona Đirokastre. Do sada su snimili četiri od ukupno deset planiranih dokumentarnih filmova. Teme uključuju mlade, pitanja nacionalnih manjina , žene poduzetnice, okoliš, izazove u agroturizmu i razvoj regiona. 

Tim RTSH Gjirokastra je kroz projekat prošao obuku i mentorstvo kako bi im se pomoglo u uređivanju i produkciji video zapisa te da nauče pričanje priča i dokumentarnu produkciju. Dokumentarci su bili toliko popularni da je glavni ured stanice u Tirani zatražilo dvije emisije koje bi se emitovale na nacionalnom nivou. Ujedno se povećao broj poslovnih subjekata koji se žele reklamirati putem te kuće.

Bosna i Hercegovina

Prva biblioteka fotografija u zemlji

Banjalučka kuća eTrafika.net kreirala je prvu platformu za razmjenu fotografija u Bosni i Hercegovini (BiH). Poznata kao “stock fotography”, omogućava dostupnost  velike kolekcije slika koje se mogu koristiti za ilustraciju različitih priča. Korisnici plaćaju malu naknadu za reprodukciju slike ili ih mogu dobiti besplatno u zamjenu za atribuciju.

Biblioteka fotografija eTrafike je kreirana sa idejom da slike budu dostupne lokalnim medijima za upotrebu u njihovim publikacijama.

Radio ZOS: Stub lokalne zajednice

Radio ZOS je radio i informativni portal, kojim rukovode žene, a djeluje u malom gradu Tešnju. Od početka rada 1997. godine, razvili su duboke veze sa lokalnom zajednicom, ali su željeli ostvariti veći prihod.

U saradnji sa svojom mentoricom Sanjom Mitić, docenticom na Poslovnoj ekonomiji i menadžmentu, Univerzitet u Beogradu, Srbija, uspješno su realizovali svoju poslovnu ideju za osnivanje marketinške agencije. Cilj je da služi kao posrednik između domaćih kompanija i velikih reklamnih agencija, ali će nuditi i usluge internet marketinga, kreirati promotivne kampanje i druge marketinške usluge.

U prva dva mjeseca realizacije projekta, Radio ZOS je uspio postići rezultate planirane za prvi kvartal. Tajna ovog uspjeha leži u snažnoj povezanosti sa lokalnom zajednicom.

“Radio ZOS je u potpunosti upoznat sa potrebama domaćih kompanija sa područja Tešnja. Znajući to, ponudili su set usluga prilagođenih specifičnostima domaćih kompanija”, rekla je Mitić. 

“Dio kolekcije će biti za besplatnu upotrebu i funkcionirat će na principu razmjene fotografija, dok će drugi dio biti dostupan uz pretplatu i nudit će fotografije visokog kvaliteta iz svih oblasti - ilustracije, portreti, pejzaži, panorame, događaji... .”, rekao je Vanja Stokić i dodao da su dosadašnje reakcije fotografa na ovu inicijativu vrlo pozitivne. 

Tim eTrafike je došao na ideju o platformi za razmjenu fotografija prije nekolko godina, ali je nisu mogli realizirati dok nisu dobili potrebna sredstva kroz projekat “Mediji za sve”. Može biti teško odrediti izvor i vlasnika autorskih prava za slike jer postoji uvjerenje da je sve na internetu besplatno i otvoreno za korištenje, pa će stvaranje biblioteke fotografija pomoći u kompenzaciji fotografima i ilustratorima kada se njihov rad reproducira u drugim publikacijama.

Kosovo

TV Prizreni: Novi formati šire publiku

TV Prizreni, lokalni emiter iz grada Prizrena, povećao je svoju gledanost, posebno u ruralnim područjima, kroz grant za razvoj poslovanja “Media for All”. Ranije je ova kuća u prosjeku proizvodila dvije priče dnevno, ali u posljednjih šest mjeseci njihova proizvodnja je:

  • 181 TV vijest
  • 14 dugih priča
  • 30 emisija uživo
  • 82 članka na web stranici 
  • 1 dokumentarac

„Udvostručili smo naše proizvode u smislu brojki, proširili pokrivenost preko novih geografskih i društvenih grupa te poboljšali naše interne kapacitete pohađanjem različitih obuka“, rekao je glasnogovornik TV Prizreni. S obzirom na povećanje broja priča i kvaliteta proizvedenih materijala, došlo je do povećane gledanosti i broja pratilaca na kanalima društvenih medija. Ova kuća, osnovana 1999. godine, među najstarijim je lokalnim medijima na Kosovu. Nadaju se da će povećani tiraž privući više zahtjeva za reklamiranjem od strane lokalnih poslovnih subjekata.

Crna Gora

TV Teuta: značajan porast publike zbog upotrebe društvenih mreža za objavu vijesti

Od početka projekta “Mediji za sve”, medij na albanskom jeziku, RTV Teuta, koristeći efikasnije svoje kanale društvenih mreža, zabilježila je značajan porast publike.

Facebook podaci pokazuju da su povećali broj pratilaca za 50%, dok je stranica zabilježila rast od 184%. Posjete stranici TV Teuta preko Instagrama povećane su za nevjerovatnih 418%.   Također imaju 1500 novih pretplatnika na svom YouTube kanalu. 

 “Prije realizacije projekta nismo imali jasnu i stratešku viziju u vezi sa našim kanalima na društvenim mrežama. Zahvaljujući bliskoj saradnji sa stručnjacima projekta, uspjeli smo povećati našu prepoznatljivost  i privući veću publiku”, rekla je Lika.

Sjeverna Makedonija

KumanovoNews: Od lokalne do regionalne kuće

KumanovoNews je mali online portal koji uz podršku programa “Mediji za sve” postaje regionalni medij. Sada koriste tehnike multimedijalnog novinarstva, koristeći tekst, slike, zvuk, video klipove i grafiku kako bi prezentirali priče na zanimljiv način. Priče se sada mogu pratiti i na društvenim mrežama, kao i na njihovoj web-stranici. Povećali su dnevnu čitanost za 25% u odnosu na period prije intervencije.

Od marta 2021. godine rade sa mentorima iz Thomson fondacije, nezavisne karitativne organizacije koja obučava novinare širom svijeta, kako bi razvili svoje poslovne ideje. Kumanovo News sada ima novu web-stranicu i opremu, zaposleno je novo osoblje i ima mrežu dopisnika širom regiona. Mentori su im također pomogli da naprave sadržaj i izrade marketinšku strategiju kako bi proširili pokrivenost i dobili novu publiku.

Ova kuća sada proizvodi multimedijalne sadržaje o značajnim temama i događajima iz sjeveroistočnog dijela Sjeverne Makedonije. KumanovoNews je od marta 2021. godine proizveo oko 1.000 kratkih vijesti, 1.060 fotografija, šest multimedijalnih video priča i ilustrovao šest priča sa infografikama i grafikama. Neke od ovih priča su također ponovo objavljivane u nacionalnim medijima.

Srbija

021: Razvoj baze podataka klijenata i korisnika radi bolje komunikacije sa postojećim i potencijalnim klijentima

021 je multiplatformska medijska kuća sa sjedištem u Novom Sadu, osnovana prije 23 godine. Sastoji se od radio stanice i mrežnog portala kao glavnih kanala komunikacije, i kafića pod nazivom Radio Cafe, sporednog posla koji je osnovan kako bi svojim prihodima od neosnovne djelatnosti podržavao nezavisnost kuće.

Radeći sa mentorima iz Thomson fondacije, 021 je izradila bazu podataka poslovnih klijenata. Sa ovim novim softverom, lista potencijalnih klijenata se udvostručila, a prodajne i marketinške strategije su efikasnije jer bolje razumiju potrebe i interese svoje publike.

Pored granta za razvoj poslovanja, 021 je koristila alat za izvještavanje angažovanih građana iz programa “Mediji za sve”. Ovaj online upitnik građanima daje priliku da predlažu teme, dostavljaju dokumenta i svjedočenja. Pitajući lokalnu zajednicu o problemima kao što su sječa drva i ilegalne deponije, ova medijska kuća uključuje svoju publiku. Oni djeluju kao kanal komunikacije između građana i lokalnih vlasti, što se pokazalo vrlo djelotvornim u rješavanju različitih pitanja.

Podijelite sadržaj